• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69872
+
-

بوشهر «شهر دوستدار کودک» می‌شود

این طرح پس از موافقت وزارت کشور طی 2 سال در استان اجرا می شود

شهری
بوشهر «شهر دوستدار کودک» می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر از اجرای طرح «بوشهر، شهر دوستدار کودک» خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ضمن توانمند‌سازی مربیان و والدین کودکان، مهارت‌های ارتباط‌گیری با کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

 به گزارش تسنیم، «عباس برزگرزاده» در آغاز اجرای طرح شهر دوستدار کودک  در بوشهر با بیان این‌که تعلیم و تربیت در حوزه کودکان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار کرد: طرح شهر دوستدار کودک در بوشهر با کمک دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش و بهزیستی اجرا شده است. 

وی با بیان این‌که در این طرح کودکان، مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی و والدین کودکان تحت آموزش تخصصی قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: این طرح پس از موافقت وزارت کشور برای 2 سال اجرا می‌شود. مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر توجه به آموزش به کودکان را یکی مسیرهای توسعه و پیشرفت دانست و تاکید کرد: در اجرای طرح شهر دوستدار کودک ضمن شناخت مشکلات ریشه رفتاری و هیجانی کودکان، مربیان با افکار و دنیای ذهنی، نیازهای روانی کودکان، نحوه مدیریت کلاس‌های مهد کودک و پیش‌دبستانی آشنا می‌شوند. 

وی توانمندسازی مربیان کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های طرح یادشده دانست و تصریح کرد: در این دوره آموزشی سه‌روزه ضمن توانمند‌سازی مربیان کودکان، شرکت‌کنندگان مهارت‌های ارتباط‌گیری با کودکان و نوجوانان را فرامی‌گیرند. مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان این‌که این دوره تا 9 مردادماه در مرکز آموزش و پژوهش بوشهرادامه دارد گفت: در این دوره به شرکت‌کنندگان بعد از قبولی در آزمون علمی و مهارتی، گواهی‌نامه معتبر از سوی مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعطا می‌شود. 

برزگرزاده با تاکید بر فراهم شدن فضاهای لازم برای رشد کودکان بر اساس ظرفیت‌های جامعه افزود: آماده‌سازی فضای شهر برای کودکان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، آنان را برای آینده‌ای روشن آماده می‌کند. وی با تاکید بر توجه به شادابی و نشاط کودکان افزود: محیط‌های مختلف برای ایجاد نشاط کودکان در راستای رشد و کمال آنان باید فراهم شود که مسئولان ذی‌ربط، مربیان و والدین در این عرصه نقش مهمی دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید